Nye retningslinjer fra Apple

Nye retningslinjer for Apple Review: Hvad det betyder for dig?

Nyheder fra Appinvent.dk – skrevet af Dan Jørgensen

For nylig offentliggjorde Apple deres nye retningslinjer for Apple, med strengere regler for app-publikation i App Store. Apple forklarede, at en stor procentdel apps i App Store består af dubletter og spam apps sammen med mange apps, der ikke er blevet downloadet i flere år. Dette gjorde, at Apple ændrede retningslinjerne for at øge de unikke apps, og rydde op i App Store. Hvilket er en god motivation, men påvirker dig og skaber bekymring for vores kunder.

Årsagen

Hovedårsagen til bekymringen er afsnit 4.2.6. Denne retningslinje fastslår, at “Apps, der er oprettet fra en kommercialiseret skabelon eller app-genereringstjeneste, afvises.” Dette betyder, at Apple har ret til at forbyde alle apps, der deler en kodebase eller skabelon med en anden app. Der er mange der har bekymringer om det ville omfatte alle apps bygget ved hjælp af en no-code app platform, der uundgåeligt vil dele funktioner, design og funktionalitet. Vi har derfor tilføjet et gratis, detaljeret forudcheck inden Publicering, der vil øge chancerne for, at appen bliver godkendt, men logisk nok forsinke arbejdsgangen en lille smule. Hvis vi finder frem til nogle aspekter, der ikke overholder de nye retningslinjer, sender vi dig oplysninger og tips om, hvordan du ændrer dette, hvilket gør processen mere effektiv.

Hvad kan du gøre?

Head du kan gøre for at lave en app, der overholder Apples nye retningslinjer
Der er flere punkter, som du som som kunde- og app-udvikler kan tage hensyn til, når du bygger din app. Hvis du følger understående punkter er det mere sandsynligt, at du vil bliver godkendt af Apple. Vi har samlet de vigtigste tips baseret på retningslinjerne for dig nedenfor, og opdelt dem i 5 kategorier. Hvis du vil læse de fulde retningslinjer, skal du klikke her

1. Sikkerhed

Når folk installerer en app, vil de have en sikker app med passende indhold. Din app skal ikke indeholde pornografisk eller stødende indhold, beskadige enheder eller forårsage fysisk skade fra dets brug. Sørg for at du har oplysninger om, hvordan de når dig med spørgsmål og supportproblemer i appen, og sørg for at gøre det så nemt som muligt.

2. ydeevne

Før du sender din app ind, skal din app være komplet og endelig . Alle oplysninger og metadata skal være fuldstændige, og webadresser skal være fuldt funktionsdygtige. Beskrivelser, skærmbilleder og forhåndsvisninger skal vise indholdet af din app nøjagtigt og holdes ajour. Derudover skal “Kategori” og genre, vurderinger og søgeord udfyldes og være passende for appens indhold. Vær venlig at være ærlig om, hvad appen kan gøre, og hvad dens funktioner er, Apple afviser apps, der ikke udføre det som er annonceret.

Endelig skal du sørge for, at den endelige version af din app er blevet testet for fejl og stabilitet, inden du sender den.

* Det er vigtigt at bemærke, at Appinvent.dk ikke gennemgår ufærdige apps, og disse vil ikke blive inkluderet i vores gratis check.

Indsendelse af ufærdige apps eller ved brug af kun skabelonindstillinger vil få en app afvist fra App Store

3. Forretning

Der er mange måder at tjene penge på din app på, men du skal sørge for, at din forretningsmodel er indlysende (forklar dette i metadata og App Review notes). Hvis det er uklart, hvordan appen fungerer eller køb i app er ikke umiddelbart indlysende, kan det forsinke godkendelsen eller endda få din app afvist.

4. Design

Hver app skal være unik og tilføje noget til App Store, der ikke allerede er der (unikt indhold og design). Du skal ikke bare kopiere en anden app, men komme med dine egne fantastiske ideer. Apps, der ikke har et unikt design og bare bruger skabeloner, billeder, indhold osv., Afvises af Apple. Så lad dine evner og fantasi løbe vildt, mulighederne er uendelige.

Dette betyder også, at du ikke skal indsende flere versioner af en lignende app. Udviklere, der gør dette, fjernes fra iOS-udviklerprogrammet.

Din app skal indeholde funktioner, indhold og brugergrænseflade, der gør det mere end blot en kopi af en hjemmeside. Det giver større chance for at blive godkendt, hvis det er nyttigt, unikt og giver varig værdi. Det betyder, at apps, bortset fra kataloger, ikke primært skal være markedsføringsmateriel, reklamer, webviews eller en samling af links.

Apps skal være beregnet til et større antal brugere, og skal appellere til et bredt forbrugermarked. Hvis en app kun er interessant for en lille gruppe mennesker, kan Apple forkaste det, da de siger, at App Store ikke er det rigtige forum til personlige apps, porteføljer og fotogallerier.

5. Det Juridiske

Logisk skal alle apps overholde lovkravene i et hvert land, hvor du gør din app tilgængelig. Dette betyder også, at du skal beskytte brugernes privatliv, og at deres data skal håndteres med omhu. Fra Maj 2018 kommer der en persondata forordning fra EU som er mere vidtgående en nogen anden persondatalov. Vi vil i løbet af nogle måneder lave en artikel der omhandler dette emne.
Sørg for, at din app kun indeholder indhold, du har oprettet, eller at du har rettigheder til at bruge. Vær sikker på, at alle navne på Apples produktnavne er stavet korrekt i din app (‘iPhone’ i stedet for ‘Iphone’, ‘iTunes’ i stedet for ‘iTunez’), ellers vil Apple afvise din app.

Din app kan blive afvist.

Din app kan blive afvist, og vores udviklerkonto kan blive lukket af Apple, derfor forbeholder vi os retten til ikke at publicere apps der ikke overholder overstående da, dette kan medføre ulempe for vores andre kunder.

 

Vi håber, at disse tips vil være nyttige for dig, og vil gøre det nemmere at oprette en unik app, der overholder de opdaterede retningslinjer.

Comments are closed.