I en tid hvor langt de fleste mennesker benytter sig af smartphones er det kun naturligt for virksomheder at benytte sig af muligheden for at kommunikere direkte til deres kunder gennem apps og push-beskeder. Dette kan gøres på meget effektiv vis ved at benytte sig af push-beskeder eller push notifikationer.
Folk tjekker deres smartphones op til 100-150 gange om dagen, og derfor er det heller ikke nogen stor forstyrrelse at få en notifikation fra en app. Derfor anbefaler vi, at du benytter dig af push-beskeder til at kommunikere med dine kunder. Herunder kan du læse tre gode grunde til, at du bør gøre dette.
Nem markedsføring
Hvis dine kunder downloader din app og giver dig tilladelse til, at du må sende push-beskeder til dem via appen, får du etableret en unik kommunikationskanal. Med direkte kommunikation til appens brugere kan du nemt markedsføre din virksomhed, konkrete produkter eller aktuelle kampagner gennem appen. I og med at folk er vant til at tjekke deres telefon mange gange i løbet af dagen, vil det for langt de fleste ikke være et irritationsmoment at få en push notifikation fra en app.
Hvis du blot sørger for, at dine push-meddelelser er fyldt med noget relevant indhold, som har interesse for modtageren, vil du uden tvivl kunne anvende push-beskeder på en positiv måde i din markedsføring.
Høj læserate
Som beskrevet tidligere, så tjekker mange mennesker deres smartphones omkring 100 gange om dagen. Smartphones er blevet en god kilde til at få information om mange forskellige ting, såsom nyheder, vejr, sport, arbejdstider og meget mere. Fordi folk ofte kigger på deres smartphones og er vant til at få informationen via deres smartphone, så er de også mere tilbøjelige til at læse andre ting på deres smartphones.
Dette kan ses på push notifikationers høje læserate. Læseraten for push notifikationer er nemlig helt oppe på 50 %. Til sammenligning er den på under 14 % for e-mails. Klikraten er desuden dobbelt så stor på push notifikationer, så hvis du først får folk til at downloade din app, vil du etablere en effektiv kommunikationsvej til dine kunder.
Push-beskeder fastholder interessen
Mange forbrugere af apps mister interessen i deres apps, hvis de ikke får noget ud af dem. Hvis du til gengæld sørger for at levere noget interessant indhold gennem push notifikationer, vil brugerne fastholde interessen i din app. Nogle studier har vist en markant forbedring i fastholdelsesprocenten på deres brugere ved at anvende push-beskeder. Over 90 dage er det blevet bevist, at push notifikationer øger fastholdelsesprocenten med op til 180 %.
Det er lige præcis på grund af så markante tal, at vi giver vores kunder muligheden for at kunne sende push-beskeder med deres app.
Tænk på dine brugere
Selvom vi tidligere skrev, at det ikke er et irritationsmoment for brugerne at modtage push-beskeder, så kan der naturligvis være undtagelser. Får man eksempelvis en push notifikation om natten, der vækker en fra sin søvn, så bliver man som bruger med al sandsynlig ret træt af appen. Derfor råder vi jer til at bruge push-beskeder med omtanke. Her er et par hurtige råd:
– Tænk på hvor ofte, du sender push-beskeder – ingen gider blive bombarderet med beskeder hele tiden
– Tænk på hvornår, du sender push-beskeder
– Sørg for at dine push-beskeder er relevante og interessante for brugeren